Guangzhou Fair տոնավաճառը կանցկացվի առցանց
April 18, 2020
Սինձյանը 90 ծրագիր կիրականացնի զբոսաշրջության վերականգնման համար
April 28, 2020

Հանրային դիվանագիտության իրականացման հարթակները Չինաստանում

Գոռ Սարգսյան

Կոֆուցիուսի ինստիտուտի տնօրեն,պ.գ.թ.

ԵՐԵՎԱՆ,ԱՊՐԻԼ 18,ՉԻՆԱՍՏԱՆՆ ԱՅՍՕՐ:      Հանրային դիվանագիտությունը տարիների ընթացքում ստացել է տարբեր ձևակերպումներ և մեկնաբանություններ,սակայն ժամանակի ընթացքում  մի շարք վերլուծաբաններ  այն կապել են ուղղակիորեն  «իրականացնող երկրի» վարկանիշի բարձրացման հետ: Հանրային դիվանագիտության  էլեմենտները և շահառուները  ժամանակի ընթացքում ավելանում են , իսկ  պետական մարմինները ավելի համակարգված և նպատակային են սկսել օգտագործել հանրային դիվանագիտության էլեմենտները:

   Հանրային դիվանագիտության էլեմենտները շատ են,սակայն այստեղ  կդիտարկենք դրանցից մեկը` hամացանցը ,որը փորձագիտական հանրությանը ավելի շատ հայնտի “Digital Diplomacy”, “ E-diplomacy  “  ,”Web diplomacy”  անվանումներով: Ամյուամենայնիվ, կարևոր է ընդգծել, որ  մեր օրերում համացանցի և տեղակատվական միջոցների սերտաճումը  մեզ հնարավորություն է տալիս  այս բոլոր եզրույթները դիտարկել  միասին՝ տեղեկատվական դաշտում հանրային դիվանագիտության իրականացման համատեքստում:

   Մի շարք պետությունները համակարգված ձևով իրականացնում են իրենց պետությունների իմիջի բարձրացմանը միտված գործունեություն համացանցի միջոցով: Հիմնականում մեզ ծանոթ  հարթակներն են Twitter-ը և Facebook-ը, որտեղ առանձին երկրի պաշտոնատար անձիք պարբերաբար տեղեկատվություն են հայտնում իրենց երկրում իրականացվող իրադարձությունների մասին:

  Մի փոքր այլ է վիճակը Չինաստանում  գործող սոցիալակնան հարթակների դեպքում, քանի որ  Twitter-ը,Facebook –ը ունեն սահմանափակումներ և շատ փոքր թվով հետևորդներ: 2010 թվականից Չինաստանում արտասահմանցի դիվանագետների կողմից սկսվեց ակտիվորեն օգտագործվել  “Weibo” սոցիալական ցանցը, որը ըստ երևույթին աշխարհում ամենամեծն է  և ունի ավելի քան 500 միլիոն ակտիվ օգտատեր:  Իհարկե մեկ այլ հարթակ, որը  լայն կիրառություն ունի Չինաստանի քաղաքցիների շրջանում Wechat –ն է /մեզ ավելի հայտնի որպես չինական  Twitter/:Wechat-ը իր օգտագործման  առումով  հիմնավին տարբերվում է  “Weibo” –ից,որը ավելի շատ ազատ հարթակ է տեղեկատվություն ստանալու համար,իսկ  Wechat-ը նմանվում է մեծ թվով օգտատերեր ունեցող մեսենջերի:

 Չինաստանում գործող  արտասհմանյան մի շարք դեսպանություններ և դիվանագետներ  գործարկել  են  պաշտոնական էջեր “Weibo” սոցցանցում, որը Կանադացի դիվանագետներից մեկը անվանել էր «weiplomacy» :Տերմինը  լայն տարածում գտավ արտասահմանցի դիվանագետների շրջանում: Սոցցանցում առաջիններից մեկը պաշտոնական էջ է բացել  Ճապոնիայի դեսպանությունը, իսկ ամենից շատ հետևորդներ ունի Իսրայելի դեսպանությունը: Դեսպանությունների պաշտոնական էջերում տեղեդրվում են տարբեր տեղեկատվություններ: Պետության ներքին և արտաքին քաղաքականությանը վերաբերվող տեղեկատվություններ, երկրի մշակութային միջոցառումների մասին լուրեր և տուրիստական հոլովակներ: Իհարկե, օգտատերերի մեկնաբանությունները լինում են դրական և բացասական,ինչը հնարավորություն է տալիս դիվանագետներին շոշափել  չին հասարակության շրջանում տրամադրությունները և ավելի արդյունավետ օգտագործել  հանրային դիվանագիտության այս գործիքը: Այն միաժամանակ ծախսատար չէ:

   “Weibo”  հարթակում   ակտիվություն են դրսևորում  մի շարք պետությունների դիվանագիտական ներկյացուցչություններ:Կատարած ուսումնասիրության արդյունքում  հնարավոր եղավ  պարզել , որ  այս հարթակում  պաշտոնական էջեր ունեն  շուրջ 50 պետություններ,սակայն դրանցից առավել ակտիվ են 5-ը, որոնց  իմիջը 2018 թվականին չինացի տեսաբան Յանցին գնահատել  էր դրական հանրության շրջանում:

      “Weibo”  -ում առավել ակտիվ 5 դեսպանություններն են.

  1. Իսրայելի դեսպանություն(@以色列驻华使馆) 1.913.384 հետևորդ
  2. Կանադայի դեսպանություն (@加拿大大使馆官方微博) 1.131.700 հետևորդ
  3. ԱՄՆ դեսպանություն (@美国驻华大使馆) 1.035.300 հետևորդ
  4. Բրազիլիայի դեսպանություն (@巴西驻华大使馆) 522.310 հետևորդ
  5. Ճապոնիայի դեսպանություն  (@日本国驻华大使馆) 480.500 հետևորդ

 Կարծում եմ, որ ՀՀ դեսպանությունը  նույնպես պետք արդյունավետ օգտվի  հանրային դիվանագիտության գործիքներից ՝Չինաստանում ՀՀ իմիջը արդյունավետ բարձրացնելու համար: “Weibo”   հարթակում  էջ բացելը և գործարկելը շատ ռեսուրսներ չի պահանջում:

“Weibo”  հարթակում    Հայաստանի մասին տեղեկատվություն տարածող  “Armenia” էջը այս պահին ունի 2800-ից ավել հետևորդ :